Pietertjespad

Leerlingen van BS de Springplank in Vught geven samen met Vughtse instellingen betekening aan hun omgeving.

Deelnemers

DePetrus, bs. De Springplank, Vugts Museum, Plaza Cultura, Sasillustraties en Erfgoed Brabant.

Samenwerkingsvraag

De basisschool wilde leerlingen zelf betekenis laten geven aan het erfgoed in hun omgeving, vanuit de culturele competenties en met aandacht voor meervoudige intelligentie. Het Vughts Museum wilde het in DePetrus gevonden leistenen poppetje Pietertje hoofdpersoon maken van een erfgoedroute door Vught en zo een eigen ‘Pietertjespad’ creëren.

Projectresultaat

Een door leerlingen als zachte atlas vormgegeven Pietertjespad, waarmee de betekenisgeving van deze leerlingen is verbeeld en voorzien van historische informatie over Vught. De museumvrijwilligers zijn geschoold in betekenisgeving d.m.v. de geografische vierslag en het stellen van vragen.

Het traject is gerealiseerd in 2019.

Ook interesse in een project op maat? Neem contact met ons op!

Vormgeving: Sas Illustraties